1 Eylül 2015 Salı

Bir Kadının Kız Kardeşi Olmalı

Bir kadının kız kardeşinin olması büyük bir şanstır diye düşünmüşümdür her zaman.Çünkü kız kardeş senin gibi olmayan sendir ; yani senin hücrelerini taşır, senden bir parçadır, sana benzer ama sana benzemezde. Sizi tanıyanlar her baktığından birbirinizden bir parça görebilir ama etrafınızda birbirinizden bambaşka izler bırakırsınız. Ben iki ablaya sahip en küçük, her ikisinden de parçalar taşıyan ama bir o kadar her ikisine de benzemeyen kardeşim.Genelde herşeyden en son benim haberim olur yıllardır alışıla gelmiş koruma psikolojisiyle; aslında belki de ikiside çok iyi bilir ne kadar dirayetli olduğumu.Ben ablalarımı birisine şöyle tarif etmiştim:
“Anıtkabir’de ki Aslanlı Yolu düşünün 2 adet aslan tüm heybetiyle  yolu tutmuştur.Sanki bir saldırı olsa Anıtkabir’i ilk onlar çıkıp koruyacakmış gibi.İşte benim ablalarımda böyledir önümde iki heybetli aslan gibi set çekerler, beni üzen bir şey olduğunda anında bertaraf ederler.”
İnsanın iki ablası olması güzel şey babamın dediği gibi düşman kardeşler de olabiliyorsunuz bazen, bazen de ablalardan başka kıymetli hiç bir şey olmuyor dünyada  hele ki benim gibi çok yaş farkı hatta yaşadığımız dönemlere bakıldığında nesil farkı varsa bazen işler, eksenler şaşabiliyor.Aslında annem ve ablalarım sayesinde düşünülenin ve beklentilerin aksine daha sağlam karakterli bir insan olduğumu söyleyebilirim gönül rahatlığıyla.Çok avere görünsemde ayaklarımın yere basması onların sayesindedir.Bimezler belki ama gözüm açıktır, dünyadan, hayattan gelecek her sertliğe karşı duvar gibi durabilmem onlara olan güvenim sayesindedir aslında çünkü bilirim ki kırılıp, eğilip bükülürsem beni düzeltecek iki ablam vardır arkamda.
33, 44, 50 ya da 50, 44 , 33 2012 itibariyle sürmekte olduğumuz yaşlar, 17 ve 11 aramızda ki yaş farkları. Ben 33 yıldır sırtımı en sağlam duvara dayamadım ama sırtımı en sağlam duvara verdim o yüzdendir korkusuz mizacım çünkü arkam sağlam.En üzüldüğüm zamanda ben hüngür hüngür ağladım onlar için için hatta gizli gizli ağladılar.Bazen o kadar şen kahkalar attık ki Jüpiterden bile duyulmuş olabilir.Hayatta acı tatlı her şeyi birlikte yaşadık ve umarım daha uzun yıllar yaşayacağız.Birbirimizin ardını kollayan sağlam duvarlarımız olacak hep. Hiç kimseyi sevmediğimiz gibi sevip birbirimizi, hiç kimseye yapmadığımız cadılıkları yapacağız birbirimize.Her zaman yanımızda birbirimizin gölgesiyle yürüyeceğiz.
Bir kadının kız kardeşinin olması en büyük şansıdır hele ki iki kardeşi varsa hayata dair güzel ne varsa daha fazla yaşanır, hayat acı yüzünü gösterdiğinde ise daha kolay atlatırsın, direnirsin.
Kardeşleri olmaktan gurur duyduğum iki ablamda iyi ki varlar.Hayat sizinle daha güzel , daha kolay ve daha eğlenceli.Üzerimide ki onca emeğinizee karşılık bir parça da olsa gurur duyabildiğiniz bir birşeyler yapabildiysem bu hayatta ne mutlu bana.


Her ne kadar bu güne kadar söylememiş olsam da bilin ki sizleri çok seviyorum.Varlığınızla hayatıma renk kattığınız için çok teşekkürler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder